Vilkår & betingelser
Værd at vide, når du handler i vores webshop!
Levering:
Ved fysiske produkter:
Dyrlæger uden Grænsers Webshop leverer via Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering.
Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
Dyrlæger uden Grænsers Webshop kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Dyrlæger uden Grænsers Webshop naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Dyrlæger uden Grænsers Webshop tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.
Medlemskaber:
Leveres elektronisk.
Reklamationsret:
Dyrlæger uden Grænsers Webshop yder 2 års reklamationsret på fysiske produkter henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Dyrlæger uden Grænsers Webshop indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Dyrlæger uden Grænsers Webshop returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Reklamation og varereturnering:
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Dyrlæger uden Grænser,
Ishøj Søndergade 7,
2635 Ishøj.
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion:
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Dyrlæger uden Grænsers Webshop har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
Fortrydelsesret:
Ved fysiske produkter:
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.
Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer – se punktet ”Reklamation og varereturnering”.
Medlemskaber:
Vi gør opmærksom på at medlemskaber af foreninger IKKE er omfattet af Købeloven, og at der derfor IKKE er returret på køb af medlemskab.
Personlige oplysninger og betalingsinformation håndteres med højeste sikkerhed:
Når du handler i vores shop, beder vi dig om en række personlige oplysninger, som f.eks. navn, adresse, telefonnr. og e-mail adresse. Vi registrerer og bruger oplysningerne til at gennemføre dit køb. Vi behandler altid dine oplysninger fortroligt, og videregiver ikke dine oplysninger til tredjepart, udover de informationer som vi behøver for at sikre pengeoverførslen via QuickPay i forbindelse med dit køb.